Blog Image

Fam. Gümoes Blog

Dag 15

Thailand 2012 Posted on Thu, December 13, 2012 16:53:13

Dag 15 Koh Phangan

I dag er det Emma´s fødselsdag lyder det klokken 7.30. Selvom vi ikke er hjemme skal hun vækkes med sang og flag. Vi spiser dejlige pandekager til morgenmad med frisk frugt the og juice. Efter morgenmad er det pigernes tur til at få en dejlig gang massage og nej hvor er det skønt at lægge her ud til vandet og blive dejlig forkælet. Bagefter låner vi kajakker og får sejlet rundt inde i bugten. Vi er blevet lidt nysgerrig for i den anden ende af stranden er der 2 tømmerflåder med piratflag på og rutsjebane. Vi troede det var noget man måtte svømme ud til men heldigvis spurgte vi tjeneren ”Uh” i morges som fortalte os at det er en japansk mand der har bosat sig i en hytte derovre og render rundt og leger pirat. Han skulle efter sigende være lidt tosset og nærmer man sig hans ”territorium” bliver han sur, men fastboende de griner bare af ham. Så ja vi må da lige over og se hvad det er han har bygget men på forsvarlig afstand (haha). Efter sejlturen har Neline arrangeret at hende og Emma skal have pedicure som er en gave fra hende. Nelines ”dame” er dog lidt for hurtig og har skyndt sig så meget at neglelakken klumper og hun bliver bedt om at lave det om af hende der sidder med Emmas fødder. Tøserne hygger sig rigtigt med hver deres kop the i hånden i de bløde lænestole. Senere står den på badning i havet (hvor der er dejlig højvandet og mindst 32 grader), lidt strandfodbold samt spille pool i baren med chokomilkshakes og afslapning inden vi skal have aftensmad. Vi har bestilt bord til kl. 19 lige ud til vandet for at være sikre på et bord (hotellets restaurant er meget populær) og som en ekstra overraskelse har Karina bestilt en chokolade lagkage til dessert efter maden. Med 13 lys og fødselsdagssang på både anlæg og fra familien bliver kagen båret ind af tjeneren. Emmas ansigt lyser op og vi guffer kage til den store guldmedalje. Mens vi spiser kommer en lille svensk pige klædt ud som Lucia sammen med sin mor og mormor, ned gennem restauranten syngende med lys i hånden (meget hyggeligt). Efter mad og kage slapper mor og far af med en kop kaffe og Philip og fødselsdagsbarnet spiller pool igen og Neline læser videre i sin bog som hun ikke kan lægge fra sig. Resten af aften bliver brugt på dagbog, Disney Channel og hygge på værelset.

Dag 14

Thailand 2012 Posted on Thu, December 13, 2012 05:26:46

Dag 14 Koh Phangan.

Vi spiser morgenmad på hotellet for sidste gang inden vi skal tjekke ud. Det bliver ikke til meget for Tonny og Karina der har redet sig noget maveonde men lidt ristet brød bliver det da til. Vi tjekker ud og bliver kørt til færgen der skal bringe os videre til Koh Phangan. Da Emma jo har fødselsdag i morgen er det hende der har fået lov til at vælge hvor hun ville være på dagen og det skulle være her på Salat Hut. Da vi ankommer med færgen står alle taxichaufførerne og råber os an. Ja så er alt jo ved det gamle. Vi finder en men fremme ved bilen vil de have 1000 baht for os alle og det vil Karina ikke gå med til da hotellet ville hente os for 600 bath så hun ringer til dem og hører om de vil hente os og det vil de selvfølgelig. Vi bliver denne gang kørt gennem store koksnødsplantager og vi får her en fornemmelse hvor stor øen egentlig er. Sidst vi var her var vi kun på hotellet da Tonny og Neline tog deres dykkercertifikat alle dagene så vi har endnu øen til gode. Fremme ved hotellet sænker roen sig over os og vi føler os helt hjemme. Personalet kan huske os selv om det er 2½ år siden vi var her sidst. Der er i alt 12 hytter så det er meget intimt og alt man spiser og drikker bliver bare sat på regning og priserne er ikke særlig høje så børnene kan frit bestille. Hytterne lægger på en lang række lige ned til en fin sandstrand med pool imellem så måske var det noget Familien Lind Wiberg hvis i vil prøve noget andet end Koh Tao. Nå vi får pakket lidt ud inden frokost og gåtur langs vandet. Denne tur bliver dog uden Neline der nu er næste offer. Øv. Hvad helt præcis det er vi har reddet os ved vi ikke da vi har været meget forsigtige og vasket hændet 1000 gange men vi håber da på det snart er væk. Tonny og Philip får massage hos naboen der skal have hele 200 bath (40 kr.) for en time og også her kan de genkende os. Håber der er for noget positivt. Nok Philip´s dejlige skæve øjenbryn. Pigernes tur i morgen. Emma og Karina går tur langs vandet og samler muslinger. Håber Karina kan styre sig denne gang så kufferten ikke bliver fyldt igen. Om aftenen er der bryllup på hotellet ved siden af og vi ”nyder musikken” og festfyr

værkeriet inden vi går til køjs.