Dag 1.

Alarmen ringer kl. 1:30 godt groggy af kun 3½ times søvn. Nu skal vores næste eventyr begynde i familien Wiberg Gümoes. En lille kør-selv-ferie til Sölden i Østrig. Området er kendt som godt skiområde men vi er en smule ude for sæson med denne tur. Det meste af bilen er pakket så det er bare op og komme i tøjet tage sine elektroniske ejendele og give kattene en stor krammer før man sætter sig ud i bilen for at nå færgen kl. 4:15. Turen er på GPS udregnet til at tage ca. 15 timer så der er en del timer forude da vi lander i Puttgarden efter en smule morgenmad på færgen. Vi er kørt en søndag hvilket vil sige at vi er fri for lastbiler på de tyske motorveje og der er også meget lidt kø vi møder, selvom der er utrolig meget vejarbejde. Da vi når grænsen til Østrig og skal gennem passet begynder der at være et stort overtal af motorcykler på vejen, det er også en utrolig smuk tur på den krogede vej over passet som sikkert er super fedt at tage på sin MC (Wrooom). Vi kom også igennem en by hvor det nærmest flød med Audi R8 sportsvogne uden tag…. Det var lige før man skulle tro man fik en med når man var i SPAR og købe 2 poser chips 😉 Efter godt 14½ times kørsel (hvor Karina kørt det meste….. Dejligt med chauffør) kom vi endelig til hotellet for at få udleveret nøglen til vores lejlighed. Lejligheden ligger øverst og er dejlig stor med 3 sove rum og 2 toiletter samt et baderum. Sengene bliver hurtig fordelt og efter en hurtig udpakning tager vi tilbage til hotellet for at benytte poolen og få løst lidt op i den sammensunkne krop fra den lange køretur, dejligt!!! Efter endt badetur gå vi en tur ned af by gaden for at finde et sted at spise og vi vælger et lokalt hotel med tilhørende restaurant hvor børnene får forskellige former for pasta retter og Karina få sig en Winersnitchel (Det høre sig jo næsten til når nu man er hernede). Mens vi sidder og spiser mærker vi alle den lange køretur på kroppen som nu tror at den er ude og sejle og derfor sidder og vugger frem og tilbage. Mens pigerne køre hjem vælger drengene at gå de 2 kiliometer der er til lejligheden for samtidig at se om der er nogle butikker åbne, men nixen alt er lukket men vi får os en god tur langs floden og en hyggesnak. Vel hjemme laver Karina en god kop the inden vi alle kravler i seng for at blive friske til en hyggelig dag i morgen.