Ahhhhh en seng med kun 2 i. Jeg har sovet dejligt. Ingen ben og arme i siden. Vi har fået senge til os alle nu, så der er ingen slagsmål og skubben mere. Dagens program bliver planlagt over morgenmad i hotellet restaurant (åbne hytte), det bliver en tur ud og ride på elefanter lidt syd fra hvor vi bor. Der er gratis afhentning til safariparken hvor vi skal ride, så vi bliver afhentet ved hotellets reception og kørt derud sammen med en anden familie. Da vi ankommer skal vi havde taget billede med en lille tigerunge en efter en og så en lille abe (med ble på, meget nuttet). Priserne her er godt skruet i vejret de vil havde Bth. 6000,- hvis vi alle 5 vil se elefantshow og bagefter ride 1 time, så da vi har set et super godt show i Chaing Mai sidste gang, nøjes vi bare med 1 times gadagung gadagung. Vi bliver fordelt på 2 elefanter Karina, Neline og Philip på den første og Emma og jeg på den næste. Jeg havde helt glemt hvor meget man blev rystet oppe på ryggen af sådanne et stort dyr. På vores tur rundt i området fik børnene lov til på skift at sidde bag elefantens øre og ride, til stor fornøjelse, mens elefant passeren hoppede foran os og tog en masse billeder med vores kamera. Turen gik både gennem nu udtørrede områder (der har ikke regnet længe), små søer og gennem deres egen lille landsby hvor elefantpasserne bor. Her rendte der høns og hunde rundt og konerne sad og hyggesnakkede under halvtagene. Tilbage igen får vi serveret kokosnødder og friske saftige ananas stykker og de kommer og viser alle billederne de har taget af os med de forskellige dyreunger. Et billede koster Bth.200 og vi vælger af afslå. De kommer så tilbage med billederne sat ind i rammer som nu er blevet til et ur og vi vælger at købe dem da de jo har en smule anvendelse. Snu er de sku. Da vi skal til at gå er der gratis leg med tigerungen og den lille abeunge. Hvad sker der dog, ingen penge for det?. Ja man skal åbenbart bare vente men det er jo ikke noget man kan vide på forhånd. Heldigvis er der gratis transport hjem igen til hotellet hvor vi nyder en dejlig frokost med deres egen nudel/kyllingesuppe til Bth. 20. Efter frokosten går vi en tur ned til vandet som lægger 150 meter fra hotellet. Der er lavvandet og vi går op mod stranden Khao Takiab der lægger nede foran abebjerget. Heste kan man også leje og ride rundt på og Neline må lige hører hvad det koster. Desværre begynder det at regne og vi vender om da vi pludselig ser en isbil/scooter komme kørende hen af stranden for at sælge is til os og tiltrængt er det, da her stadig er varmt. Ja tænk engang hvad man kan møde på stranden. Karina får samlet lidt flere muslinger. Ligner snart Rodes. Hjemme drikker vi kaffe på terrassen mens vi kan hører nabohotellet øver dagens forestilling i thaidans/musik. Dejligt afslappet. Efter et dyp i poolen går turen igen ind til midtby for at se det andet aftenmarked som lægger lige ved siden af skolen og hospitalet (husk det Martin og Lone). Vi når ikke langt ind i marked før vi opdager at vi kan få 40 min. fodmassage for Bth. 100 (18 Dkkr.) Vi sidder alle sammen med saglige øjne og nyder det. Far Tonny får dog 20 min. ekstra massage til de stakkels skuldre og den ømme nakke der stadig plager ham og det er alle pengene værd. Vi kigger i boderne som er bedre end det andet marked. Mere brugbare ting og selv små hundehvalpe, hamstere, kaniner og katte er der. Efter et par timer går vi tilbage til Market Village for at finde et sted at spise. Vi har set at der er en Kentucky fried chicken FCK hov undskyld KFC og vi finder alle noget på menuen men føj, ja undskyld igen, det er der ikke nogen af os der er vilde med og det kan næsten ikke gå stærkt nok med at komme ud igen og vi ærgrer os over at vi ikke var gået ind ved siden af som er den restaurant vi spiste på i går med salatbar. Den er dog bare desværre dobbelt så dyr men vi bliver enige om at vi må bide i det sure pengeæble og betale os for noget bedre mad næste gang. Vi tager lige et smut forbi en kaffebar og får dejlige icecoffee og chokolademælk til børnene inden turen atter går hjem. Vi prajer en tuk tuk og pludselig sidder vi med discolys og fjernsynsskærm med letpåklædte thaipiger der danser numsedans på en lille scene. Ja vi kører altså i tuk tukén dog er Tonny den eneste, der ikke kan se det, da han sidder under skærmen. Hvad tror i Philip syntes om den tur.? Han vil i hvert fald gerne hjem og se filmen mor her har optaget af vores lille køretur. Hjemme igen smider vi shoppeposerne i hytten og går ind til nabogrunden hvor der er boder, livemusik og små forskellige spisesteder.