Så er vi endelig ankommet efter en rejse, der så ud til at den ingen ende ville have. Vi gik ned til morgenmad kl.8.00 og det var den helt store afskedsscene. De krammede løs og ville slet ikke slippe børnene og selv mr. Bon havde kamera med og knipsede løs. ”kom tilbage næste år” lød det og man fik helt dårlig samvittighed, for der ved vi allerede at turen går til Jørgen i Grækenland, men man ved jo aldrig om vi bliver fristet af Thailand igen (det tror jeg jo nok vi gør). Nåh men efter morgenmad og nedpakning af de sidste ting (vores strandsko havde haft deres egen private strandtur i solen for at blive tørre inden nedpakningen) var det med hotellets taxi ned til havnemolen hvor vi ventede i 50 minutter for så at have en sejltur på 1½ time. Bådene er ”store” katamaran både og de er med aircondition og store fjernsyn så det føles ikke som så lang tid, og vi nåede lige at se ungdomsfilmen Twilight New Moon, med båre vampyrer og vareulve. Vi ankom til Chumpon havnemole 11.45 og der var igen ventetid som vi brugte på at få lidt frokost og drikkevarer. Der blev købt masser af ris med kylling, skinke/ost sandwich og fritter samt en masse drikkevare ahhh dejligt med en optankning. Kl. 13.00 ankom bussen vi skulle med til mod Hua Hin og i stedet for at man bare kunne gå ind og sætte sig havde alle åbenbart fået nummererede sæder (dette var der dog ingen der havde fået besked om så der var et kæmpe kaos med at flytte folk rundt til de rigtige sæder, hvilket de i sidste ende opgav). Dog var vi heldige og få 2 pladser oppe forrest i Bussen så der var god benplads (for nogen af os…. Ikke far her, han sad sammen med en som havde de sureste tær). Efter 4 timer gjorde bussen hold på deres egen holdeplads (her havde de deres eget lille marked, så de kunne tjene en ekstra skilling) og der var en pause på 30 min. Spild af tid! for vi var kun 20 min. fra Hua Hin by. Bussen stopper så ved deres store indkøbscenter i byen og folk viste ikke rigtig om man skulle af eller ikke (normalt holder den ved by uret). Kunde information er noget de ikke rigtigt har nået til i deres oplæring tro jeg, men vi får fat i vores tons tunge kuffeter (med både elefant og kæmpemuslinger) og får prajet en taxi der kører os til hotellet. Vel ankommet og godt svedige står vi i receptionen 17.45 så trætte at man helst ikke skal puste til os. Vi har fået en lille hytte med et dejligt stort værelse hvor vi alle skal sove sammen. Selve hotellet er dejligt lille og små træhytter ligger omgivet af palmer og træer. Her er 2 pools og en lille restaurant og en lille træhytte som bibliotek midt i det hele. Hytterne har sin egen lille terrasse med bænke og vi lægger lige ud til den ene pool så vi kan sidde og se ungerne fra terrassen. I bussen sad vi sammen med et andet dansk par der havde været på en smuttur til Koh Phangan og skulle tilbage til Hua Hin hvor de havde været en uge før. De havde en masse gode fif til restauranter, ture og shoppesteder så nu glæder vi os til at udforske det hele den næste uge.