Så kom dagen Neline og far havde ventet på! Dykkertur J Men først skulle formiddagen overstås. Tiden indtil kl. 13 gik med at spille pool og smage alle deres shakes igennem de har på deres menukort og så låne 2 svømmeveste til Emma og Philip de kan have på når de skal snorkle. ENDELIG! Kl. 13 gik vi op til dykkerbutikken og fik pakket vores dykkertaske med de rigtig størrelser masker, finner, BCD og våddragt. Så gik turen ned til stranden foran hotellet hvor vi blev sejlet ud til dykkerskibet i en fladbundet lille jolle. Med på turen er også 3 andre ”FUN” divere som Neline og jeg samt de 3 andre tosser der skal med ud og snorkle. Første sted vi dykkede hed Ao Mao hvor vi dykkede i 45 minutter og så bl.a. Yellowtail Barracuda, Blue og 6 banded Anglefish, Butterfly fish, Long Finned Bannerfish og Porcupinefish. Far her havde undervandskamara med ned og fik både filmet og taget billeder, men sigtbarheden under vandet var ikke mere end 5 meter og vandet var en del grøn grumset og og og ja fotograf bliver jeg sku aldrig. Det tog også lidt fokus væk fra selve dykket. Men det var en fed tur. Mens vi andre dykkede, snorklede Karina, Emma og Philip og så en masse forskellige fisk og koraller samt krabber og da vi mødtes igen på båden troede de at der kun var gået 20 min. men tiden flyver af sted når man ligger der og bobler og der var faktisk gået 45 min. Efter en pause med frisk ananas og lidt og drikke, sejlede vi til en anden bugt der hed Lang Khaai Bay. Her var vi nede i 47 minutter, men vandet var lidt mere grumset her og solen var også så småt på vej ned. Her fik Karina ansvaret for kameraet så far her kunne fokusere på dykning og lade en ekspert overtage video og billeder. Af specielle fisk vi så under vandet her var bl.a. Yellow Boxfish, Jenkins Whipray, Pink Anemonefish, Parrot fish, Stingray og Titan Triggerfish. Da vi kom op til overfladen havde vinden taget til og bølgerne var blevet større, så det blev noget af en vuggetur hjem, men heldigvis var den ikke så lang. Da vi havde renset samt afleveret alt udstyret tilbage og udfyldt vores logbøger, spurgte de om vi ville med ud igen i løbet af de næste par dage og Neline sagde med det samme ”at i morgen passede det hende fint”. Men her kom den strenge far og sagde at vi lige skulle holde mindst en dags pause, selvom det kun koster dkkr. 150,- pr/dyk (hvilket altså sniger sig op på kr. 600,- for sådanne en eftermiddag). Vi var først hjemme kl. 18 så vi hoppede alle en tur i bad og fik vasket saltvandet af os og efter lidt afslapning gik vi ned og spiste sen aftensmad. En masse forskellige Thai retter og en masse sodavand og drikke. Alle er godt trætte efter en lang dag på/i vandet så i dag hopper vi alle tidligt i seng.