Thailand dag 25

Hold da op. Mine øjne var ved at falde ud af hoved da vi kom ned til morgenbuffet og alt var rent og så rigtigt lækkert ud. Mælk med müesli og frugt i lange baner, Belgiske vafler, nudler, salat, spagetti, alle slags æg, kager m.m. Ja det var bare om at styre, ikke at putte for meget på tallerkenen. Efter morgenmaden tog vi en taxi ud til kongepaladset og det var kæmpe stort med meget guld, mange farver og meget smukt, dog meget varmt og overfyldt med turister. Vi gik videre langs vejen gennem mange Thaiboder med al mulige brugt og nyt, både tøj, dimser og ”god lykke tingeltangel” for så at ende ved den kæmpe liggende Buddha, de kalder ”Den hvilende Buddha” (Den er 46 meter lang og 15 meter høj). Så var det frokosttid, ud og finde en taxi til indkøbscenteret ”Central World” som også har et slags Magasin og Illum i hver sin ende. Mega dyrt men med et sjovt madcenter i toppen, hvor man hver fik et kort som man brugte når man gik rundt og valgte hvad man ville havde at spise og drikke. Der var forskellige mad oplevelser at vælge imellem Indisk, Thai, Italiensk, Koreansk og Kinesisk. Man aflevere så kuponen de mad og drikkesteder man vælger og når man går ud aflevere man kuponen og så kan de se hvad man har købt for. På den måde kan vi spise sammen uden at skulle vælge den samme type mad. Så ville forældrene videre og se mere, men ungerne ville hjem, så vi prajede en Tuktuk hjem og tog en tur i poolen. Vi har booket 3 ture/shows til dagene inden hjemtur. I morgen skal vi ind og se et kæmpe danseshow med aftensmad, torsdag skal vi i en mini Disney forlystelsespark med deres tegneseriefigurer og fredag skal vi se dance kabaret show med mænd klædt ud som kvinder (nogle er mere end klædt ud). ”Must see when you are in Bangkok” som de siger! Alle 3 ting skulle være helt fantastiske. Lørdag er der jo et kæmpe weekendmarked som også lige skal nås. Der er ingen af os der rigtig gider zoo og store ture så dette var noget alle gad. Så får vi også prøvet skytrain, da det ligger ved endestationen for denne.

Vi vågnede jo som sagt op i morges til en meget lækker morgenmadsbuffet. Alt er bare så lækkert og dejligt med et brusebad og rent sengetøj. Man bliver hurtig afhængig, men det har også været sjovt med ø livet. Jeg har tænkt meget på de Robinsons udsendelser der har kørt på tv 3 hvor lykkelige de er blevet når de vinder dysterne om en dag på hotel. Vores hotel er skam ikke bare standart hotel og alt her er rigtig dyrt. Meget fine butlere og 3 restauranter, 2 skræddere og konditori, der har nogle rigtig gode jordbærtærter. Man føler helt man skal liste rundt når man er nede i lobbyen og da Emma begyndte at slå vejrmøller var det lige, som man blev helt flov. Vi bor på 9 etage så vi har en flot udsigt ud over byen, poolen, skytrain og motorvej og intet af det kan høres. Det er ren underholdning når man sidder om aften og kigger udover med alt lyset og trafikken. Vi lægger dog lidt væk fra de lækre steder til at spise og shoppe så vi bliver kørt i tuktukér men så længe det er så billigt (8-16 kroner) er det jo nemt nok. Trætheden har meldt sig hos mig (Karina) og jeg kan mærke at vand ikke er noget der frister længere. Jeg har været meget træt og bliver let køresyg så lige nu sidder jeg alene med en kop the og jordbærtærten og nyder freden da Tonny jo er i poolen med ungerne. Jeg kan dog se ned til dem og for Philip var det dagens højdepunkt at skulle i vandet. Gad vide hvordan han vil have det når vi kommer hjem og man ikke lige kan bade. Han svømmer så godt nu og dykker også meget. Vi har endda kunne lade Neline se efter dem imens vi har snorklet uden at være urolige og Emma må være født med svømmehud mellem tæerne. Hun er mere under vandet end over og slår saldoer og koldbøtter i vandet.