Det er vores bådebro i baggrunden….

Thailand dag 20-21

Tillykke til mormor Randi

I går sagde vi farvel til Mia og Jeppe og så gik bjergbestigningen ellers over til den anden side af øen. Vi ville over og booke en snorkle tur, men gik forgæves. Vi var det ene sted efter det andet, men de solgt kun store ture ellers var der udsolgt. Da vi endelig fandt et spisested der også arrangeret ture, var deres bådmotor gået i stykker. Aarrgggg. Der var vi alle nået kogepunktet og det hjælper jo heller ikke noget, når der er 40 grader. Nåh, vi satte os for at få mad og så skulle vi ud og snorkle, men vandet var fyldt med røde vandmænd og så begyndte det at tordne. Og som sagt er det jo en lille bjergklatringstur man skal på, for at komme til vores hotel, derfra. Da vi skulle til klatringen opdagede vi, at vi havde tabt Karinas ene sandal. Så det var tilbage igen og lede. Da vi endelig var tilbage på vores hotel, opdagede vi, at den lille bod der er her, havde fået friske forsyninger af slik fra fastlandet og vi plyndrede den for kit-kat, Chips, chokoladestænger og så var det op og gufle. Det hjalp på humøret og hurra for farmand, der har film på computeren, så vi kunne slappe af. Her er så lidt at lave at man bliver nød til at sætte i 1.st gear. Heldigvis er der nogen der har efterladt deres danske bøger, så farmand har lige læst den første færdig og har været ned og bytte til en ny. Det er nok sund terapi for os alle, selv manden der deler håndklæder ud ved poolen, skal man vække fra hans lur og det er ikke altid let J. Det er godt de får sig en lur, for alt lukker først ned kl. 22.00 på slaget hehe, det er sku ikke hårdt arbejde. Men det er dejligt at være i en kultur hvor alt ikke er blevet effektiviseret og der er tid til lidt af hvert.

I dag var der igen besøg af 2 varaner til morgenmaden, dog lidt minder end sidst. Philip og Emma tog nogle små pandekager og fodrede fiskene ved molen, det havde de meget skæg ved. Ellers har dagen gået med at snorkle i havet, mens børnene har leget i poolen. Der er rigtig mange slags fisk når man kommer lidt ud, som svømmer rundt mellem koralerne og søger føde. Det er ligesom at svømme rundt i et stort akvarium, helt vildt, mange farver, størrelser og former (selv kuglefisk. Vi mangler dog stadig Nemo). Det er sjovt at svømme i en stime af fisk og de svømmer helt tæt på, men altid lige uden for rækkevidde. Man svømmer ud og der er ikke særlig dybt, men lige pludselig går det bare lige ned og her fik farmand lige en wauuuu følelse, det er lidt skræmmende at pludselig ikke kunne se bunden men kun et sort hul. Men jeg skal derud igen i morgen, man glemmer helt tiden når man bobler rundt derude. Til frokost kom der en båd ind med turister fra Sydthailand mindst 50 stykker, de væltede rundt ved poolen og på stranden og tog billeder og video af alt. Selv nogle tyske hvid tøser blev det store tilløbsstykke som de alle skulle havde et billede sammen med (de er sku lige så underlige som Japanerne og deres kameraer).Philip er ellers gået fri for skrammer i flere dage nu, men i dag var det så Nelines tur, den arme stakkel fladt ned af trappen til stranden da vinden tog fat i hendes surfboard og fik skrammer på ryggen. Sen eftermiddage skal gå med hygge (soda og chokolade) og så starte på lidt planlægning til vores dage i Bangkok. I morgen hvis vejret er godt, vil vi leje nogle havkajaker og sejl en tur langs kysten. Hvor er det herligt at havde ferie, bare den lige var startet.