Thailand dag 17-18 (2-3 marts)

Så ankom vi endelig til vores nye ø, efter en meget lang transport. Vi blev hentet i bil ved hotellet kl. 10.45 og skulle til lufthavnen, hvor vi skulle flyve til Phuket. Der ventede en gammel shuttelbus som skulle kører os til Trang. En kører tur på 4½ time. Hvilket ville have været betydelig længere, hvis ikke vores chauffør var en tidligere rallykører fra Budapest, som på bedste vist forstod at pine den stakkels bus helt ud til sit yderste. Aldrig har jeg hørt en motor og gearkasse blive kørt så langt ud i omdrejninger at det lød som om at den var ved at hoppe ud af motorrummet. Derefter skulle vi sejle i 45min med båd ud til øen Koh Ngai. Vi var fremme ved 7 tiden og der var mørket faldet på. Til trods for at vi var undervejs i så mange timer var der ingen der brokkede sig og ikke engang Karina blev søsyg. Vi fik lov til at sidde ude foran båden og det var flot at sidde der og se os nærme den lille ø omgivet af flyvefisk, der legede i vandet ved siden af båden (De lignede næsten guldsmede med deres lange side finner, som de skøjtede over vandet med). Desværre var de også så hurtige at vi ikke nåede at optage dem på video). Da vi ankom, blev vi indlogeret i et lille (klamt) værelse med 5 senge. Ja der var sku ikke andet og hvis man ville bevæge sig lidt kunne man gå ud i brusekabinen, da det var det eneste sted der var plads. Tonny var utilfreds og røg op i receptionen og brokkede sig og så fik vi 2 hytter ved siden af hinanden. Vi må så sove hver for sig, men så behøver vi ikke gå i seng samtidig med børnene. Ved morgenbordet i morges mødte vi et andet dansk par med 2 børn (Mie 10 år og Jeppe 13 år)som er på rundrejse lige som os og de inviteret straks børnene med i poolen. Der er fyldt med fisk i alle farver og masser af muslinger og koraler på stranden. Vi kunnen dog ikke bade i havet fra morgenstunden, da havet er fyldt med røde gopler med meget lange tråde efter sig. Vi har set en kæmpe varan der kom ned ved morgenbordet. Dum var den ikke for der var jo mad og ”kokken” smed nogle æg ud til den, så vi kunne få nogle gode fotos. Mie fortalte os at der forleden var 2 af dem som kravlede rund i selve ”restauranten”, så en af medarbejderne måtte tage dem i halen og hive dem ud (de er tros alt mellem 1,5-2 meter lange og med en tunge som en slange.) Hotellet er ikke super standart og alt koster, selv vand (sodavand koster 6 gange mere her end på Koh Samui, det er fordelen ved at have et hotel på en isoleret ø J). Her er ingen butikker andet end deres egen og priserne er dyrere end de andre steder vi har været. Så det er godt vi skal afslutte i Bangkok, så børnene kan få brugt nogle af deres lommepenge, for vi har næsten betalt alt de har købt indtil videre. I går inden vi tog fra Koh Samui fik børnene hver 200 Bath at snolde for (så de havde nogen til den lange transport) og det var ligesom at se det afsnit med Pippi, hvor hun går ind i slikbutikken og betaler med en guldmønt. Vi ventede på dem ved kassen og så måtte de selv regne sammen og tilbage kom de, med favnen fuld af slik. Der er ingen afgift på slikket hernede så en stor pose slik koster 4 kroner og så er 200 bath mange penge(34 kr.) Efter børnene havde leget i poolen et par timer og vi havde udvekslet oplevelser med deres forældre, spurgte de om vi ville med ned af øen og snorkle og spise frokost (da der er billigere derovre og det ville vi jo gerne, far er en gnier). Vi skulle dog igennem klipperskrænter og skråninger. En lille gåtur på 10 min, men det hele værd. Man må dog vente til frokosttid med at gå derover, da vandet går over stien om morgenen. Vi fik spist lækker frokost på en hyggelig strand resturante og bagefter stod den på snorkling, hvor man kunne se kæmpe søpindsvin og mange farverige fisk. Vi købte ind i en lille kiosk lidt længere nede af stranden bagefter. Her kunne vi få 3 sodavand for samme pris som 1 på vores hotel, så vi købte til et par dage. Det lyder måske åndsvagt at man køber til et par dage, men det er altså ikke lige til at komme derover. Da vi gik tilbage, trak himlen sig sammen og det småregnede på turen hjem, hvilket var behageligt og svalede dejligt. Inden vi nåede vores hytter hoppede vi lige i poolen igen, men blev afbrudt da himlen blev sort og der kom tordenvejr med kæmpe skral og regnbue ud over vandet. Så var det hjem i bad og slappe af med Nintendo for børn og kaffe for de gamle.